"פסטיבל יפני" אקריליק על בד 1976 87X96 ס"מ

 

בציור התרשמות מפסטיבל יפני, חגיגה טקסית, , גברים וגם נשים נושאים על הכתפיים מקדש נישא  כבד מאד "מיקושי", רצים אתו ברחובות תוך קריאות עידוד על מנת להביא ברכה.

הציור התקבל לתערוכה קבוצתית של אגודת אמנים יפנית "טאיו ביג'טצו.

קצת על טאיו ביג'טצו

טאיו ביג'טצו זו אגודת אמנים יפנית שמקימת אחת לשנה תערוכה שנתית במטרופוליטן מוזיאון של טוקיו.  לאגודה קשר עם אגודת אמנים בצרפת, האגודה מארחת אמנים מצרפת בתערוכה השנתית שלה ומתארחת בתערוכה השנתית של האמנים מצרפת שמתקימת בסלון בפריז.

מלבד התערוכה השנתית מקיימת האגודה תערוכות בגלריות באזור הגינזה וגם יוזמת פגישות אמנים לציור בטבע.

יש לאגודה נשיא, בזמני זה היה מיסטר פטאאסקו.  מקובל שלפני התערוכה השנתית מגיעים כל האמנים עם העבודה שלהם לפגישה משותפת עם הנשיא, הוא בוחן כל עבודה ועבודה, מעיר הערות פה ושם ולעיתים דורש גם תיקונים.

עם בואי ליפן גיששתי את דרכי בחיי האמנות בעיר, הלכתי לתערוכות רבות ובאחת הפעמים הגעתי לתערוכה שהיה לה אופי קצת שונה, ציור יותר בסגנון קלאסי, מערבי.  משכה את תשומת לבי עבודה של ציירת צרפתיה בעלת שם ערבי שהציגה נוף של ירושלים ושם הציור "נוסטלגיה".

ניסיתי לדבר עם שישב והשגיח על התערוכה, זה לא כל כך הצליח והוא נתן לי כמה טפסים ביפנית.

המזכירה של יוסי, צצקוסן הסבירה לי שאלה הם טפסי בקשה להשתתף בתערוכה, מלאתי את הטפסים וכעבור זמן קיבלתי הזמנה לבוא לפגישה לקראת תערוכה שנתית ולהביא ציור.

הגעתי עם הציור "פסטיבל יפני". הייתי הזרה היחידה, כולם היו יפנים, הציור שלי היה כל כך שונה מהציורים האחרים, בעיקר בצבעוניות שלו והייתי מאד בלחץ. בציור המקורי שהבאתי היה קצת חשוף החזה של הבחורה בציור, כתגובה ל"אזור החלציים".  ואז פטאסאקו קרא לי, העמדתי את הציור שלי, כולם הסתכלו מלמלו משהו שלא הבנתי ואז הוא אמר לי לקחת את הציור להלביש את הגברת ולחזור לפגישה הבאה עם ציור נוסף.

התערוכה השנתית של טאיו התקרבה ושוב הגיעו כל האמנים עם הציורים לביקורת. אני באתי עם הציור המתוקן וציור נוסף "עוגת אורז".

עוגת אורז – אקריליק על בד 100X80

 

נהוג ביפן בראש השנה להכין עוגת אורז : מניחים את האורז המבושל בתחתית של חבית עץ וחובטים נמרצות באורז בפטישי עץ, האורז נעשה צמיג מאד, אח"כ מוסיפים לו טעמים, מעצבים לעוגיות ומקשטים.  עוגות אלה נקראות "אומוצ'י" ומדי שנה מופיע בעיתון כמה אנשים נחנקו מהאומוצ'י הזה.

שני הציורים התקבלו לתערוכה, התקבלתי לאגודת האמנים והציורים זכו בפרס.